BOOTCAMP GDYNIA
- Veronika Gerasymenko
- 16 maj 2024
- 2 minut(y) czytania
Program Bootcamp dla przedsiębiorców z Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 24 lutego 2022 roku
Oferował wsparcie dla zakładania własnej firmy w kraju. Organizowany przez fundację InMarket, program ten umożliwiał uczestnikom udoskonalenie ich biznesowego pomysłu poprzez warsztaty i sesje mentoringowe. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z różnymi modelami biznesowymi, poznać aspekty związane z działalnością gospodarczą i podatkami, a także otrzymać wsparcie w zakresie strategii marketingowej i budowania relacji z klientami.
Program jest wspierany przez EBRD ta FRSI
PROGRAM:
DZIEŃ 1
13.04.24 - Modele biznesowe, Księgowość
9:30 – 11:00
● Poznanie organizatorów i prelegentów programu (kim byli, czym się zajmowali)
● Prezentacja istniejącego modelu biznesowego i punktu wyjścia
11:00 – 13:00 Warsztat: Model biznesowy firmy (według Osterwaldera)
● Nauczono, dlaczego kluczowe jest opracowanie modelu biznesowego przed rejestracją firmy oraz poznano główne jego elementy: identyfikację klientów, dopasowanie usług do ich potrzeb, określenie źródeł dochodu, strategie komunikacji i sprzedaży, oraz dostępne zasoby. Już na samym warsztacie uczestnicy pracowali nad stworzeniem modelu biznesowego dla swojej firmy, a następnie mieli okazję dopracować go podczas sesji mentoringowych z doświadczonym ekspertem.
13:00 – 14:00 Praktyki: Uczestnicy w 8-osobowych grupach pracowali nad teoretycznym wspólnym biznesem i opracowywali dla niego model biznesowy
● Prowadzący: [Agata Bona]
● Wynik warsztatu: pierwszy prototyp wspólnego modelu biznesowego oraz zrozumienie planu działalności ze swoim własnym modelem do dalszego opracowania podczas mentoringu

15:00 - 17:00 - podatki i aspekty prawne zakładania firmy
● Zostały przedstawione różne formy przedsiębiorczości w Polsce, ich cechy charakterystyczne i związane z nimi aspekty podatkowe. Uczestnicy mieli możliwość wybrania formy najbardziej odpowiedniej dla swojego biznesu.
17:00 - 19:00 - Praktyki
● Uczestnicy w swoich projektach grupowych obliczali dochody i wydatki firmy oraz ich opodatkowanie, wybierając na podstawie obliczeń najkorzystniejszy rodzaj firmy i opodatkowania.
● Prowadzący: [Ksenia Skovbel]
● Wynik warsztatu: wybór formy przedsiębiorczości i zrozumienie systemu podatkowego

DZIEŃ 2
14.04.24 - Marketing i reklama. Uroczyste zakończenie szkolenia. Prezentacja biznesów uczestników szkolenia. Wręczenie certyfikatów
9:30 - 12:30 - Marketing
● Jak wykorzystać marketing w biznesie? Jak rozpoznać klienta docelowego i jak sprzedać mu nasz produkt?
12:30 - 14:00 - Praktyki
● Uczestnicy w projektach grupowych opisywali swoich docelowych klientów, kim byli, czym się zajmowali, jakie były ich priorytety i jak sprzedać im swój produkt.
● Prowadzący: [Vitalina Komirna]
● Wynik warsztatu: podstawy strategii marketingowo-sprzedażowej dla Twojego biznesu

15:00 - 17:00 - Reklama
● Rodzaje reklam, ich zastosowanie. Jak działa digital marketing, jak skonfigurować reklamę online, jak wybrać i kontrolować jakość pracy wykonywanej przez pracownika.
● Prowadzący: [Ivan Gerasymenko]
● Wynik warsztatu: zrozumienie, jaki rodzaj reklamy przyniesie korzyści Państwa firmie, aby Państwa docelowy klient zwrócił na nią uwagę. Zrozumienie, jak działa reklama online, podstawowe pojęcia

17:00 - 19:00 - Przedstawienie projektów, wręczenie certyfikatów
● Uczestnicy w swoich grupach prezentowali swój projekt, nad którym pracowali przez 2 dni, swój model biznesowy, najkorzystniejszy system podatkowy, wartość swojej działalności, obroty, kim był ich klient docelowy, jak będą się z nim kontaktować. Feedback od ekspertów i mentorów
● Wręczenie certyfikatów ukończenia programu.






Komentarze