MY DIGITAL LIFE. Druga edycja programu dla przedsiębiorczyń i przedsiębiorców z Ukrainy i Białorusi
- isgerasymenko
- 18 gru 2023
- 4 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 16 maj 2024

(listopad - grudzień 2023)
Uchodźczynie i uchodźcy z Ukrainy, którzy przyjechali do Polski po 24 lutego 2022 roku oraz uchodźczynie i uchodźcy, którzy uciekli przed reżimem Łukaszenki i chcieliby założyć tu własną firmę, mogą skorzystać z drugiej edycji programu wsparcia przygotowanego przez Bielański Integrator Przedsiębiorczych m.st. Warszawy oraz Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Podczas warsztatów i sesji mentoringowych jego uczestniczki i uczestnicy dopracują swój pomysł na działalność, przyjrzą się różnym modelom biznesowym, by wybrać najbardziej optymalny dla siebie, poznają rodzaje działalności i związane z nimi zagadnienia podatkowe oraz otrzymają wsparcie w zakresie strategii marketingowo-sprzedażowej i budowania relacji z klientami. Program jest realizowany dzięki wsparciu firmy Microsoft.

EKSPERCI/MENTORZY
Agata Bona– MBA, IT w biznesie (PJWATK), International Certified Future Strategist. Mentorka, trenerka startupów technologicznych oraz eksperta w programach: akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, European Space Agency BIC Poland Bootcamp, wykładowca kursu MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, EU-EXCEL European Virtual Accelerator Startup Ecosystem, Mazovia Inkubator Technologiczny . Od 4lat współtworzy systemy wspierania przedsiębiorczości lokalnej oraz edukacji przedsiębiorczej dla samorządów, w tym m.st. Warszawy. Przedsiębiorczyni: FutureLab CEO. Od 15 lat doradczyni, moderatorka, facyliatorka strategiczna firm w obszarze innowacyjnych modeli biznesowych, strategii rozwoju biznesu oraz strategii komunikacji i budowania marki oraz określania przyszłych pól gry poprzez prototypowanie scenariuszy przyszłości i ich implikacji dla możliwości biznesowych, opcji strategicznych oraz pożądanych innowacyjnych modeli biznesowych organizacji. Ex-marketingowiec big pharmy.
Ivan Gerasymenko– magister cybernetyki, ma tytuł doktora w obszarze administracji publicznej, MBA. Doświadczenie w dużych firmach górniczych i inżynieryjnych na stanowiskach od inżyniera po dyrektora ds. rozwoju i inwestycji. Dyrektor regionalnej agencji inwestycyjnej. Product Owner w firmach IT. Pracował w Google w programie Google Partners. Współzałożyciel i CEO agencji reklamowej – wszystkie rodzaje reklamy online (Google, Facebook, Instagram, sieci natywne, programmatic), badania marketingowe.
Vitalina Komirna– doktor nauk ekonomicznych, profesor, dziekan wydziału Nauk Społeczno-medycznych w Warszawie, EUST. Autor książek z zakresu ekonomii, zarządzania i marketingu. Ponad 20 lat doświadczenia w dziedzinie edukacji, tysiące absolwentów. Metodolog i twórca projektów edukacyjnych oraz programów nauczania zarządzania organizacjami i cybernetyki ekonomicznej, zdrowia publicznego na uniwersytetach na Ukrainie i w Polsce.
Tomasz Niwiski– doradca podatkowy posiadający wieloletnie doświadczenie w podatkach i księgowości. Obecnie prowadzący działalność doradczo-księgową pod firmą T-TAX Tomasz Niwiński (www.zaksieguje.pl). Uczestnik szkoleń w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz w Polskiej Akademii Rachunkowości. Posiada doświadczenie m.in. w doradztwie dla podmiotów krajowych i zagranicznych, przeprowadzaniu badań typu due dilligence oraz przeglądów podatkowych. Wspierał swoich klientów podczas kontroli podatkowych i skarbowych, przygotowywał pisma procesowe, opiniował umowy oraz przygotowywał dokumentacje cen transferowych. Autor artykułów prasowych, m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Małgorzata Oprzalak– absolwentka administracji na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni urzędnik i praktyk Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń m. st. Warszawy. Obecnie kierownik zespołu zajmującego się rejestracją firm, doradztwem w zakresie podejmowania działalności gospodarczej oraz konsultantka Bielańskiego Integratora Przedsiębiorczych. Na stałe współpracuje z organizacjami oraz bankami w zakresie pokonywania barier administracyjnych w procesie rejestracji firm.
PROGRAM:
WARSZTAT 1 (wtorek) 21.11.2023 godz. 16.30-19.30
16:30 – 17:00 Otwarcie programu: spotkanie inspiracyjne
● opowieść osoby, która założyła biznes w PL i odniosła sukces.
● Uczestniczki i uczestnicy poznają też pracowników Integratora – co robią i w czym mogą im pomóc.
17:00 – 18:00 Prezentacja obecnego modelu biznesowego i punktu A
18:00 – 19:30 Warsztaty: Model biznesowy firmy (wg Osterwaldera) + AI
● poznasz czym jest model biznesowy, dlaczego należy go przygotować zanim zarejestrujesz firmę. Główne elementy modelu biznesowego: kim są Twoi klienci, czy masz dopasowane do nich usługi, jakie są twoje strumienie przychodów, jak się komunikujesz, jak sprzedajesz, jakie masz zasoby. Już w trakcie warsztatów pracujesz nad modelem biznesowym własnego pomysłu na biznes, a następnie dopracowujesz go w trakcie w trakcie godzin monitoringowych z ekspertem.
● Prowadząca: Agata Bona i Ivan Gerasymenko
● Wynik warsztatu: wstępny prototyp modelu biznesowego do dopracowania w trakcie mentoringu

MENTORING 1 dotyczący modeli biznesowych online z ekspertem 22.11.2023 – 27.11.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: Po mentoringu będziesz mógł/a na jednej stronie model biznesowego swojej firmy – podsumowanie najważniejszych założeń twojego biznesu.

WARSZTAT 2 (wtorek) 28.11.2023 godz. 16.30-19.30
17:30 – 19:30 Warsztat: Jak założyć biznes krok po kroku – warsztaty: Rodzaje firm i podatki w Polsce.
● Dowiesz się, z jakimi podatkami będziesz miał/a do czynienia Polsce, jak liczyć podatki i kiedy należy je płacić. Poznasz główne rodzaje firm, które możesz założyć w Polsce (np. jednoosobowa działalność gospodarcza vs spółka z o.o.) i jakie są różnice między nimi,
● Dowiesz się, jakie inne obciążenia należy wziąć pod uwagę planując działalność gospodarczą (ZUS)
● Prowadzący: Tomasz Niwiski i Ivan Gerasymenko
● Wynik warsztatu: w trakcie warsztatu wstępnie wybierzesz rodzaj opodatkowania podatków i formę działalności
MENTORING 2 dotyczący modeli biznesowych online z ekspertem 29.11.2023 – 4.12.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: zrobisz podstawowe wyliczenia dotyczące przychodów i kosztów z doradcą podatkowych dla swojego i upewnisz się która z form opodatkowania jest najlepsza dla Ciebie

WARSZTAT 3 (wtorek) 5.12.2023 godz. 16.30-19.30
16:30 – 19:30 Warsztat 3: Marketing: Jak pozyskać klienta i jak zwiększać sprzedaż. Jak korzystać z GPT
● Dowiesz się w pigułce o kluczowych elementach marketingu i sprzedaży potrzebnych do rozpoczęcia swojego biznesu:
○ Jak zdefiniować cel marketingowy i sprzedażowy dla firmy?
○ Jak określić grupę docelową i zrozumieć ich potrzeby i preferencje?
○ Jakie są najskuteczniejsze narzędzia marketingowe i sprzedażowe dostępne na rynku?
○ Jakie są trendy i innowacje w dziedzinie marketingu i sprzedaży?
○ Jak opracować unikalną wartość oferty i skutecznie ją komunikować?
○ Jak skutecznie pozyskiwać klientów online?
● Prowadzący: Vitalina Komirna
● Wyniki warsztatu: dopracujesz z mentorem wersję swojego planu marketingowo-sprzedażowego


MENTORING 3 dotyczący marketingu i sprzedaży online z ekspertem 6.12.2023 – 11.12.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: wypracujesz pierwszą wersję swojego planu marketingowo-sprzedażowego
WARSZTAT 4 (wtorek) 12.12.2023 godz. 16.30 - 19.30
16:30 – 19:30 Finalne prezentacje, sesja pytań i odpowiedzi.
To będzie moment, kiedy uczestniczki / uczestnicy będą mogli zaprezentować swoje pomysły na biznes mentorom oraz ekspertom, z którymi pracowali i uzyskać od nich feedback. Wybrane zostaną pomysły do dalszego procesu pozyskiwania inwestora. Uczestniczki/uczestnicy otrzymają dyplomy. Sesja integracyjna.




Komentarze